Blogi

Saaristoleiri H2O osa 2

Perjantai 5.6.2015 klo 0.43 - Suvi Kulmala

Keskiviikko 4.6.2015

Keskiviikkona herättin Nauvon satamassa sateisissa tunnelmissa. Aamupalan syötyämme vietettiin vapaa-aikaa ja käytiin vielä saaressa kiertelemässä. Saimme lisäksi ohjaajavahvistuksen, jonka jälkeen lähdimmekin seilaamaan kohti Korpoströmiä. Matkalla vain oleiltiin ja kuunneltiin musiikkia. Korpoströmiin saavuttuamme lähdimme kiertelemään saareen kameroiden kanssa ja katseltiin hieman paikkoja. Lounaan jälkeen alkoi ryhmätoiminta, jossa pisteinä oli valokuvaus, vesistön tutkinta ja tutkittiin läheistä rantaa, millainen se on. Vapaa-aikaa löytyi sen jälkeen ja taas syötiin. Ruoan jälkeen lähdimmekin jo kiireen vilkkaa saunan lämpöihin istuskelemaan ja pesemään päivän pölyt pois. Saunojen jälkeen ei tehty oikeastaan mitään muuta kuin nautittiin leirielämästä ja söimme iltapalan. Pitkän päivän jälkeen painuimme pehkuihin lämpimien peittojen alle ja osa vielä kuiskutteli vieruskaverinsa kanssa.

Torstai 5.6.2015

Korpoströmin vierasvenesatamassa herättiin iloisissa mutta hieman väsyneissäkin tunnelmissa. Kun masut oli saatu täyteen aamiaisesta, saapuikin jo kaksi vierailevaa ohjaajaa, valokuvaaja Oili Niittynen sekä osalle jo tuttu ympäristökasvattaja Jonna. Lähdimme tutkailemaan hieman lähisaaristoa Ainalla, ja päädyimme Rumarstrandiin. Siellä aloitimme ryhmätoiminnan, aiheina valokuvaus Oili Niittysen johdolla, "Itämeren tutkiminen rannasta käsin" sekä "elinympäristön tilkkutäkki" Jonnan kanssa. Kun ryhmätoiminta oli saatu kunnialla päätökseen, söimme vatsat täyteen ja osa menikin uimaan ja uiskentelivatkin melkein tunnin meressä kuin pienet kalat. Kun kaikki oli taas kyydissä, lähdimme viemään vierailevaa ohjaajaamme Oilia takaisin Korpoströmiin. Suuri kiitos Oili Niittyselle kun kävit leirillämme! Sieltä itse suuntasimme kohti Houtskaria. Matkalla syötiin, siivoiltiin ja pelailtiin kavereiden kanssa. Muutamatuntinen matka olikin nopeasti ohi ja saavuimmekin saareen jo hyvissä ajoin ennen iltapalaa. Pieni tutkiminen lähiympäristöön ja syömään! Iltapalan jälkeen iltapesuille ja nukkumaan. Hyvää yötä :)