Blogi

Kesäleiri Yhteinen maapallomme osa 2

Torstai 2.7.2015 klo 3.16 - Suvi Kulmala, Sanni Karlström

Aasia kutsuu! Keskiviikko sarasti aurinkoisena kun pienet kömpivät Ainasta ja isommat teltoista, herättyämme suuntasimme aamupalalle ja sieltä lipunnostoon. Lipunnoston jälkeen alkoi ryhmätoiminta, ryhminä liikuntaryhmä, taideryhmä ja vesitutkimusryhmä, jossa tehtiin erilaisia kokeita jekkulimasta vedenpintajännitykseen sekä öljyvahinko pesuvadissa.
Ryhmätoiminnan jälkeen mentiin syömään, josta pienet lähtivätkin meriretkelle ja isommat uimaan ja melomaan. Vesi pärskyi kun lapset juoksivat riemuissaan veteen, sillä aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta!
Kun aktiviteetit oli suoritettu, päästiin syömään ja valmistautumaan pellehyppykisaan. Pellehyppykisa suoritettiin Ainan kannelta, ja voittajatkin löytyivät ylivoimaisin pistein. Iltapalan syötyämme vietimme iltaa leikkien sekä jättisaippuakuplia tehden.
Pienten suunnatessa iltapesulle ja nukkumaan, lähtivät isommat hyytävälle meriretkelle kauhusaari Ominaisiin!
Ainamatkalla Ominaisiin, luettiin legendaarisen saaren hurjaakin hurjempaa historiaa, tarina kertoo saaressa edelleen öisin kummittelevan. Kerrottaan että saaren kummitukset viheltelevät, paiskovat kiviä ja katkovat veneilijöiden köydet. Aina ajettiin aution saaren rantahiekkaan.  Kun tästä vihdoin kaikki pääsivät soutuveneellä saareen, lähdimme tallustamaan kohti rautaristiä, joka sijaitsee toisella puolella saarta. Istuimme alas ja kuuntelimme kärsivällisesti mahdollisia ääniä. Kärsivällinen odotus palkittiin, todistetusti pääsimme kuulemaan saaren haamujen vihellystä ja oksien rasahtelua. Saavuttuamme takaisin Ainalle, oli soutuveneen airot heitetty metsään ja Ainan köysi katkaistu, joka oli sidottuna puuhun.
Onneksi Aina oli kuitenkin tallella ja airotkin löytyivät. Nyt matkataan takaisin Karhuluotoon ja rohkeat tutkimusmatkaajat nukkuvat turvallisen Ainan uumenissa.