Blogi

Kotisatamassa

Torstai 19.6.2014 klo 17.58 - Osku Hannelin

Maanataina kun saavuimme Helsinkiin, Laitoimme rutiinin omaisesti tapahtuman pystyyn. Teltta laiturille, Pekalle vedenmittausrasti pystyyn ja pinssikone keulaan. Ja pian alkoikin jo ihmisiä tulla. Ensimmäisten joukossa olikin ihmisiä jotka olivat aamuradiosta kuulleet toiminnanohjaajamme Sannin haastattelun ja innostuivat siitä tulemaan Kruununhaan Halkolaiturille.
Puolipilvisessä säässä pidimme matkamme viimeisen Lasten Itämeri! tapahtuman, ja juuri tapahtuman päätyttyä alkoikin rankkasade. Sade jatkui kun otimme leiriläiset Helsinkiin kierrokselle. Kävelimme Senaatintorin kulmalta katsomaan Tuomiokirkkoa josta suuntasimme Kauppatorille. Torilta otimme lautan Suomenlinnaan, jossa ohjelmassa oli kävelykierros. Ensin kuitenkin syötiin. Sade oli onneksemme ehtinyt loppua lauttamatkan aikana ja pizza-picnic meni suunnitelman mukaisesti hyvin. Kävelimme ruuan jälkeen koko kierroksen Suomenlinnan ympäri ja palasimme takaisin satamaan josta Aina-laiva meidät noukkikin kyytiin ajoissa taas ennen sateen alkua.

Matkamme jatkuikin Suokista seuraavaksi Kasnäsiin. Yöksi pysähdyimme kuitenkin Tammisaareen.
Kun pääsimme tiistaina Kasnäsin satamaan, oli illan ohjelmassa luvassa saunomista ja dicoilua. Tytöt ja Jere G, olivat valmistelleet meille teatteriesityksen ja lopuksi vielä saimme kuulla discon lomassa lauluesityksen.
Viimeisen illan kunniaksi vielä paistettiin lettuja Ainan kannella. Illan päätteksi päät painettiin tyynyyn noin puolenyön aikaan.

Aamulla suunta otettiin Raision satamaan. Ammupäivän toimintaan kuului "Unelmien Itämeri" taulun maalaamista ja tavaroiden pakkailua. Aina saapui Raision venesatamaan jättämään matkalaisiaan vanhempiensa huostaan hieman ennen viittä.
Osa jätti jäähyväiset, osa näkee jo pian kerhoissa ja leireillä. Silti tunnelma on aina yhtä haikea. Kymmenen päivän tiiviin tunnelman jälkeen tulee sama tunne kuin jokaisen pitkän leirin jälkeen. Joka kerta yhtä tyhjä olo. Aika vaan kulkee liian nopeasti ja hyvät kaverit on ikävä hyvästellä.

Mutta kaikki loppuu aikanaan, jo syksyllä Seikkailu Suomelahdella leirin porukka tapaa
miitissä jossa muistellaan vanhoja, katsellaan kuvia ja kysellään kuulumisia.

Suuren suuri kiitos tasapuolisesti leiriläisille, ohjaajille, kipparille & perämiehelle ja keittiölle tästä mahtavasta kokemuksesta!
Pian nähdään!

Hyvää kesää ja juhannusta kaikille!